sep 252019
 

ÅBENT BREV TIL ODENSE KOMMUNE

Kære Odense Kommune

Næste gang nogen tilbyder jer noget "gratis", så giv mig et kald. De er sandsynligvis ved at snøre jer.

HVIS I havde ringet i sin tid, ville jeg have foreslået jer, at I delte udbuddet af reklamer og indkøbet af cykler op.

Så ville I:
1) få den højst mulige pris for reklamerne.
2) få den lavest mulige pris på cyklerne.
3) kunne vise borgerne, hvor mange penge I var ved at hælde i kloakken på kommunale cykler, ingen vil bruge.

Det ligger inden for mine arbejdsopgaver at hjælpe med at forbedre samfundet, så I får min hjælp helt gratis (altså: *rigtig* gratis – ikke den falske slags, der har givet jer en masse problemer)

Venlig hilsen
Jonas

Læs historien her: https://www.fyens.dk/…/Mens-bycyklerne-hold…/artikel/3380196

Hey Københavns Kommune – se hvad man trods alt har lært i Odense:
"De odenseanske politikere lader i deres kommentarer til at være nogenlunde enige om, at systemet med bycykler er forældet. Cyklerne er nemlig bundet til ti faste stationer rundt omkring i den fynske hovedby, hvor de skal hentes og afleveres igen, fuldstændig som det er tilfældet i de fleste storbyer, inkl. København."




Source

  4 Responses to “ÅBENT BREV TIL ODENSE KOMMUNE Kære Odense Kommune Næste gang nogen tilbyder je…”

  1. “Svenske Voi, der som det første firma 1. juli introducerede 250 elløbehjul i Odense, har i perioden fra 1. juli til 3. september haft 53.000 udlejninger i byen. Det viser Vois egne tal, og det svarer til 815 ture per dag i gennemsnit.

    Hvis man sammenligner med de bycykler, der har stå- et i Odense siden 2009, er det et voldsomt højt tal.

    I juni og juli i år, kunne Fyens Stiftstidende i august berette, er der gennemsnitligt kørt under syv bycykelture per dag, og over årene har billedet af, at bycyklerne for det meste samler støv, været uændret”

  2. Bycykler, elløbehjul, klapvogne og stort set alt på hjul fungerer smidigt og stor succes i de såkaldte ‘liberale’ byer, hvor fornuft aldrig er blevet skubbet til side af blind ideologi.
    Melbourne, Montreal og Miami er blot tre best practise cases.
    Imens i Odense er det skatteydende mindretal endnu engang blevet holdt for nar for deres egne penge.

  3. Jeg har intet imod elløbehjul som et (måske) nogenlunde bæredygtigt transportmiddel i byer. MEN jeg synes det er ærgerligt, hvis det medfører, at turister, gæster og måske endda pendlere tager dem i stedet for at cykle. Alene pga sundshedsaspektet, men måske også risikoaspektet.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Subscribe without commenting