jun 222019
 

Der skal ikke ikke herske nogen tvivl om, at jeg synes, det er stærkt problematisk, at Københavns Kommune regulerer konkurrenterne til deres egne bycykler på et meget tyndt grundlag. Det siger jeg til Jyllands-Posten i dag (se snip).

At kommunen (v. Karina Vestergård Madsen (EL) argumenterer med »Tager man til andre storbyer rundt om i verden, kan man hurtigt se konsekvensen af manglende retningslinjer for udlejning. I København begynder vi også at se det, men nu forsøger vi at begrænse skaden,« er for tyndt.

Mandag udgiver jeg mit notat, hvor jeg gennemgår nogle af kommunens argumenter for at regulere løbehjulene. De er vage.

Fx kan man sagtens forestille sig, at elløbehjul og delecykler (Donkey Republic) frigør plads i kommunens cykelparkering.

Det er også muligt, at cykler/løbehjul reducerer problemerne med køretøjer, der der spærrer fortove mv.

Når kommunen har rodet sig ud i at lave deres eget delecykelkoncept (Bycyklen) — som altså er en slags opgavetyveri — så må vi som borgere kræve, at argumenterne er 100% i orden, før kommunen regulerer konkurrenterne.




Source

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Subscribe without commenting