VIL I HAVE NOGEN NUANCER?
???? Delecykler og el-løbehjul udgør kun 0,5% af den samlede cykelmasse i København.
???? Der er 100.000 cykler parkeret udenfor cykelstativerne i Københavns Kommune. Der er i alt 2.000 delecykler (ekskl. kommunens bycykler) og 1.700 elløbehjul.
Delecykler og el-løbehjul står faktisk mindre i vejen end private cykler:
???? 1) De ender ikke som skrot (Kbh K indsamler årligt ca. 10.000 skrotcykler)
????2) En privat cykel kan stå i dagevis på en dum måde – delecykler og løbehjul er i så megen rotation mellem kunderne, at det ofte kun vil være i kort tid, de (evt). står og spærrer.
???? Københavns Kommune har en klar egeninteresse i at beskytte deres egne knap 2.000 bycykler (dvs. firmaet Bycyklens cykler) fra konkurrence. Kommunen har hældt over 40 millioner i deres eget projekt.
?? DEL GERNE ??
Link til historien: https://www.dr.dk/…/undgaa-kaos-i-koebenhavn-politikere-ved…