apr 302019
 

Hvorfor går det så sjældent godt, når staten blander sig i et marked?

Fordi staten, når den først har foden indenfor, bruger sin tilstedeværelse til t føre alle mulige andre politikker via det givne marked.

De nye krav til taxier er et eksempel på, at politikerne først regulerer taxamarkedet og tildeler nogle vognmænd nogle privilegier (det er en dårlig idé).

Og bagefter bruger politikerne så taxamarkedet til at føre en politik, der reelt set intet har med det specifikke marked at gøre (det er også en dårlig idé).

Det er en trist omgang politikfejl det her:

"Som et led i regeringens klima- og luftudspil indgår en målsætning om, at alle nye taxier i byerne skal være nulemissionskøretøjer i 2025. Samtidig vil regeringen stramme energikravene til nye taxier i 2019, 2022 og 2025, så ingen nye taxier udleder CO2 eller luftforurening fra 2025. Det betyder, at den grønne omstilling for taxibranchen vil være gennemført inden 2030."




Source

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Subscribe without commenting