apr 062017
 

Det er lidt ærgerligt, at kommunerne så ofte er liiige lidt bag ud i forhold til virkeligheden. Men når ressurcerne er uudtømmelige og det ikke er ens egne penge, har det selvfølgelig ikke de store omkostninger (se i øvrigt denne fantastiske video med Milton Friedman, der forklarer de fire måder, man kan bruge penge på).

I 2010 var det Københavns Kommune, der ville udvikle et kommunalt Facebook (som på det tidspunkt havde over 400 mio. aktive brugere).

Lige under syv millioner kroner nåede kommunen at bruge på de to år, hjemmesiden eksisterede.

Det positive er, at kommunen også “sparede” 2,3 mio. kr. Og det skal den – trods alt – have ros for.

Den ambitiøse målsætning lød på 125.000 brugere inden for de to første år, men i foråret 2009 havde blot 1.800 københavnere set fidusen, og det fik kommunen til at trække stikket, selv om der var afsat yderligere 2,3 millioner kroner til videre drift og udvikling.

Kilde: Jyllands-Posten

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Subscribe without commenting